Украина наш дом

Хто може стати переможцем "Оскара-2021": "Утро Дома" з членом Американської кіноакадемії Олександром Роднянським

Александр Роднянский. Фото: gq.ru

25 квітня в Лос-Анджелесі відбудеться 93-тя церемонія вручення премії "Оскар" Академії кінематографічних мистецтв і наук. Це головна кіноподія року.

Чому "Оскар" так важливий в кіноіндустрії і які фільми можуть стати переможцями цього року — розповів продюсер, член Американської академії кінематографічних мистецтв і наук Олександр Роднянський в ефірі програми "Утро Дома".

Ведучі — Юлія Крапівіна та Костянтин Войтенко.

— Чому у нас таке шанобливе ставлення до "Оскару"?

— Через те, що протягом останніх щонайменше 50 років американський кінематограф домінує на Заході. До того ж, цей кінематограф проникає і в Азію, де, здавалося б, домінують свої картини, і стає дуже популярним. Він звертає на себе увагу колег, він звертає на себе увагу глядачів. Фільми, нагороджені "Оскаром", залишаються затребуваними для телевізійних і онлайнплатформ, вони повертаються на екрани в різних форматах.

Це не просто можливість надягти чергову медальку і пишатися нею в своєму вузькому кінематографічному або сімейному оточенні. Ні. Це річ, яка назавжди конституює фільм серед довгоживучих.

— Чому часто буває так, що кінокартина отримала "Оскар", але глядачі її не оцінили?

— Мені здається, що чим провінційніша країна, тим більше цих розмов. У провінційних країнах відповідь на виклик експертних рішень — це внутрішнє обурення. Вони не погоджуються з ідеєю того, що є люди набагато більш освічені, компетентні, яким доручена експертиза. Насправді, тут же не питання того, що ти повинен щось дивитися. Якщо ти звичайний глядач, яка тобі різниця, що вирішили 8 тис. найкращих кінематографістів світу?

Тим більше, що йдеться про нагороди за професійні досягнення. Хто з глядачів може всерйоз обговорювати професійні досягнення художників-постановників, супервайзерів спецефектів, саундміксерів? Те ж саме і з акторами. З думкою професійного співтовариства можна погоджуватися або не погоджуватися.

— Ви в соцмережах написали, що за свій список номінантів проголосували в останній день. Чому так тягнули?

— Дивився все. Я ж чесно дивлюся, а там було багато фільмів. Я подивився понад сто фільмів, по два на день.

— Поділіться списком своїх фаворитів.

— З високою ймовірністю переможе "Земля кочівників" Хлої Чжао. Найкращим міжнародним фільмом, я думаю, стане фільм Томаса Вінтерберга "Ще по одній". Я за них голосував.

Що стосується акторства, є два варіанти. З високою ймовірністю нагороду отримає Чедвік Боузман, тому що він помер, його любить Академія, його колеги-актори, А приблизно половина Академії — це актори, які теж голосують. Конкуренцію йому може скласти тільки Ентоні Хопкінс за фільм "Батько".

Серед жінок, мені здається, нагороду може отримати Френсіс Макдорманд за "Землю кочівників". Але також є сильні актриси Віола Девіс, Керрі Малліган, Ванесса Кірбі, корейська актриса Юн Е Джон.

Нагороду за найкращу чоловічу роль другого плану з високою ймовірністю отримає Деніел Калуя за фільм "Іуда і чорний месія".

— Цього року в список номінантів на "Оскар" потрапили фільми зі стрімінгових платформ, які не виходили в прокат у кінотеатрах. Як далі буде змінюватися кіноіндустрія?

— Онлайн захоплює ключові позиції, стрімінгові платформи стали головними гравцями всієї кіноіндустрії. А великі голлівудські студії перетворилися на виробників контенту для цих самих платформ.

У великому прокаті збереглися два активних сегмента. Це комікси та інші фільми, здатні запропонувати глядачам візуальний атракціон і враження, які неможливо в повній мірі отримати вдома.

Прямий ефір